Wednesday 9 November 2016

TIDAK SIHAT - 15/09/2015

PENGALAMAN/KENANGAN

Teks: Zaliha Yeop

PERJALANAN PERSARAAN SAYA

Selasa – 15/9/2015
1 Zulhijjah 1436H

Saya berpuasa sunat 1 Zulhijjah hari ini sungguhpun rasa tidak sedap badan. Rutin awal pagi seperti biasa bersahur, solat-solat sunat dan solat Subuh berjemaah di masjid. 

Hari ini ada Bacaan Yaasin kumpulan kami di rumah Puan Niza. Saya mengambil kesempatan ini untuk memohon jemaah sedekahkan Bacaan Yaasin kepada Abang yang terlantar di hospital. Selesai Bacaan Yaasin dan menghormati kawan-kawan makan saya terus balik ke rumah. 

Saya ke Klinik Famili untuk pemeriksaan kerana ada rasa demam sedikit dan untuk mengambil ubat. Balik ke rumah saya masak untuk makan tengahari. Menu hari ini Kari Ikan dan Sayur.


Selesai solat Zuhur saya tidur untuk merehatkan badan hingga waktu Asar. Setelah berbuka saya solat Maghrib dan Isyak di rumah sahaja.

No comments:

Post a Comment