Wednesday 9 November 2016

AKTIVITI 7/9/2015

CATATAN HARIAN

Teks : Zaliha Yeop

PERJALANAN PERSARAAN SAYA

Isnin – 7/9/2015
23 Zulkaedah 1436H
Hari ini saya ada undangan untuk majlis bacaan Yaasin lagi di rumah Puan Thaudah dan suami jiran satu taman yang akan menunaikan fardhu haji ke Mekah. Majlis  diadakan secara mengejut kerana mereka baru sahaja menerima pengesahan  tarikh penerbangan dari Tabung Haji. Beberapa tahun sebelum ini pemergian mereka mengerjakan ibadah haji tertangguh kerana masalah visa.

Bagi mengelakkan kekecewaan pasangan ini tidak awal memaklumkan pemergian mereka ke Tanah Suci. Kami seperti biasa solat Subuh berjemaah di Masjid. Big Boss membeli Mee Goreng dan saya makan roti bersama telur hancur untuk sarapan.

Pukul 8.45 pagi saya bersama Puan Zaharah jiran hadapan rumah ke rumah Puan Thaudah untuk bacaan Yaasin tersebut. Majlis selesai sepenuhnya pukul 10.45 pagi selepas jamuan makan.  

Sebelum itu saya telah membuat temujanji dengan Tian Sian untuk servis kereta Honda pukul 11.00 pagi. Semasa mendaftar saya memohon untuk mengemaskini system GPS pada kereta tersebut. Saya membatalkan hasrat mengemaskini GPS apabila dikenakan bayaran perkhiddmatan sebanyak RM380. Kos yang dikenakan terlalu tinggi. Sebagai alternatif saya singgah ke sebuah kedai aksesori di Jalan Sitiawan-Lumut yang mengenakan caj RM100. Cajnya jauh lebih murah dari Tian Sian.

Saya pulang ke rumah dahulu untuk masak tengahari Sambal Tumis Udang, Ikan Rebus Goreng dan Pajeri Nenas sementara kereta di servis.

Sebelah petang saya menyelesaikan beberapa tugasan di ‘Home Office’ sebelum  mengambil kereta yang siap di servis dari Tian Siang pukul 6.30 petang. 

Hari ini saya berkesempatan untuk berbasikal lima kali pusingan di taman.  Saya solat Maghrib di rumah sahaja kerana menghadiri undangan Puan Umi Hani dari Farmasi Sitiawan untuk sesi penerangan produk baru YSPAN dari Nu Skin di Ritz Garden Hotel. Saya amat teruja untuk memcuba produk baru ini sebagai makanan kesihatan tambahan. 


Saya balik ke rumah pukul 10.30 malam.

No comments:

Post a Comment