Wednesday 9 November 2016

AKTIVITI 8/9/2016

CATATAN HARIAN

Teks : Zaliha Yeop

PERJALANAN PERSARAAN SAYA

Selasa – 8/9/2015
24 Zulkaedah 1436H
Saya berusaha keras untuk memasarkan perkhidmatan Perancangan dan Pengurusan Harta dan Pusaka yang saya usahakan dengan mengedarkan ‘Flyers’ melalui surat khabar dan memasukkan ke dalam peti surat jiran-jiran di Taman Desa Bayu. Separuh daripada ‘Flyers’ tersebut telah saya edarkan tetapi tiada sebarang maklum balas yang saya terima dari pelanggan yang berminat.

Saya tidak berputus asa dan masih melakukan semua perkara yang rutin pada waktu pagi dan solat Subuh di Masjid. Big Boss membeli Cucur Udang untuk sarapan pagi.

Selesai sarapan saya melakukan tugasan di ‘Home Office’. Membaca nota-nota   semasa menghadiri Kausar Sales Services untuk memantapkan ilmu dan memahirkan diri untuk membuat ‘presentation’ kepada pelanggan. Saya juga menghubungi rakan saya Norehan Hashim bertanya khabar dan perkembangan terkini menghadiri mesyurat mingguan di Kausar Wealth Management Sdn Bhd hari Isnin lepas. Wasiyyah Shoppe memberi sesi penerangan produk baru Al Mutahabah di mesyuarat tersebut. 

Saya berehat pukul 12.30 tengahari memasak untuk makan tengahari Ikan Kerisi Masak Halia, Sayur dan Bubur Kacang.

Selepas solat Zuhur saya menghantar ‘Flyers’ menggunakan perkhidmatan Whatsapp kepada semua kenalan di telefon bimbit. Apabila ada maklumat baru mengenai diri kita sudah tentu ramai yang bertanya perkembangan terkini. Saya pun menjawap pertanyaan dari kenalan di telefon yang sudah lama tidak bersua muka.

Pukul 5.00 petang saya keluar dari ‘Home Office’ untuk solat Asar dan kemudiannya berbasikal 5 pusingan keliling taman.


Saya solat Maghrib di Masjid dan solat Isyak di rumah sahaja.

No comments:

Post a Comment