Wednesday 9 November 2016

PENETAPAN STRATEGI - 18/09/2015

PENGALAMAN/KENANGAN

Teks : Zaliha Yeop

DUNIA PERSARAAN SAYA

Jumaat – 18/9/2015
4 Zulhijjah 1437H

Hari Jumaat penghulu segala hari kami solat Subuh berjemaah di masjid. Usai solat Subuh saya mengaji Al Quran Surah Al Kahfi dan Yaasin. Sarapan pagi Big Boss membeli Nasi Lemak dan Kuew Teow Goreng.

Saya menerima bekalan YSPAN Nu Skin produk baru untuk kesihatan dari kawan saya Umi Hani. Dengan adanya YSPAN saya hanya akan fokus kepada satu produk dan tidak perlu untuk membeli makanan tambahan yang lain. Selama ini saya banyak membelanjakan duit untuk membeli pelbagai makan tambahan yang adakalanya tidak saya gunakan sepenuhnya.

Pada sebelah pagi saya mengulangkaji ilmu yang saya perolehi dari Master Coaching hari Rabu lepas. Disamping itu saya juga memuat turun perisian ‘CashFlow’ untuk kegunaan syarikat. Saya berharap dengan perisian ini akan menimbulkan ‘BiG Why’ pada diri saya untuk bertindak dengan lebih bijak di dalam menjalankan perniagaan yang saya inginkan. Semuga Allah permudahkan.

Selepas solat Zuhur dan makan tengahari ‘upline’ saya Romy meminta saya membekalkan Kopi Mineral kepada kawannya yang tinggal di Seri Manjung. Setelah mendapat maklumat yang diperlukan saya menghubungi pelanggan tersebut untuk penghantaran. Kopi Mineral dan produk keluaran Sajidah Hai-o ialah salah satu dari perniagaan yang ingin saya ceburi secara ‘online’ semasa persaraan.


Hari ini juga saya meminta Aida anak kepada pembantu saya mengedarkan ‘Flyers’ Perancangan dan Pengurusan Harta dan Pusaka ke kawasan kejiranan Taman Desa Bayu seberang jalan hadapan masjid. Sudah semestinya perkhidmatan yang diminta tidak diberi secara percuma. Pada sisi yang berbeza perkhidmatan itu dapat juga menanamkan semangat berani dikalangan remaja.

No comments:

Post a Comment