Wednesday 9 November 2016

AKTIVITI 5/9/2015

CATATAN HARIAN

Teks : Zaliha Yeop

PERJALANAN PERSARAAN SAYA

Sabtu – 5/9/2015
21 Zulkaedah 1436H
Hari ini Aina balik kampus di UTM Skudai setelah bercuti selama tiga bulan dengan menaiki penerbangan AirAsia dari Lapangan Terbang Ipoh ke Senai Johor. Saya dan Big Boss terbangun lewat pagi ini mungkin akibat terlalu letih menemani Aina membeli barang-barang keperluannya di Billion Supermarket malam tadi. Kami solat Subuh di rumah sahaja.

Big Boss membeli Nasi Dagang dan Nasi Kerabu untuk sarapan pagi. Usai sarapan Aina masuk ke bilik untuk tidur dahulu kerana tidak tidur semalaman mengemaskan pakaian dan barangan. Kami memulakan perjalanan ke Ipoh pukul 10.00 pagi dan sampai ke Lapangan Terbang Ipoh pukul 11.35 pagi. Jadual penerbangan AirAsia berlepas pukul 12.05 tengahari dan Aina terus ‘checked-in’ untuk pelepasan.

Selesai Aina berlepas kami ke kedai basikal di Taman Silibin. Big Boss mencari sesuatu untuk basikal yang digunakannya setiap petang dan juga 'DRONE' mainan barunya. Kami ke Greentown Mall pula apabila barang yang di cari tidak dijumpai. Barangan untuk basikal tidak dijumpai Big Boss mencari pula bateri tambahan untuk mainan ‘DRONE’nya. Dari Greentown saya mengajak Big Boss ke kedai mainan terbesar Pen Mart Toys di Pekan Lama Ipoh. Di situ ada pelbagai jenis ‘DRONE’ mainan dan bateri yang dijual. 


Setelah membeli bateri yang dikehendakki kami balik ke rumah Taman Meru untuk makan tengahari dan solat Zuhur. Kami berehat di rumah Ipoh sehingga pukul 5.00 petang dan sampai ke rumah Manjung pukul 6.30 petang.

No comments:

Post a Comment