Wednesday 9 November 2016

HOSPITAL TELUK INTAN HARI KE 3 - 14/09/2015

PENGALAMAN/KENANGAN

Teks : Zaliha binti yeop

PERJALANAN PERSARAAN SAYA

Isnin – 14/9/2015
30 Zulkaedah 1436H

Rutin awal pagi saya seperti biasa hari ini. Bangun seawal 4.50 pagi untuk solat-solat sunat dan bersahur. Saya berpuasa sunat hari ini. Selesai tugasan di rumah dan di ‘Home Office’ saya meminta izin dari Big Boss untuk ke Hospital Teluk Intan semula. Saya rasa bertanggungjawab untuk bersama keluarga Abang di saat-saat kesukaran begini kerana saya membesar bersama mereka.

Saya ke hospital pukul 12.00 tengahari dan terus menunaikan solat Zuhur di Surau. Hari ini ramai adik beradik Kakak Ipar yang datang menziarahi Abang di hospital. Saya memberi mereka peluang untuk menziarahi Abang dahulu begitu juga dengan jiran-jiran yang datang dari kampung. 

Dalam pada itu ada juga kawan-kawan sekolah yang tinggal di Teluk Intan bertanya khabar apabila mendapat tahu Abang kemalangan jalan raya. Kawan sekolah saya Jun kenal dengan Abang dan Kakak Ipar di kampung datang menziarahi di hospital pukul 4.30 petang. Seorang lagi kawan sekolah saya Nuraihan pula datang menziarahi Abang pukul 6.00 petang. 

Dalam waktu menunggu di beranda Surau Hospital saya sempat menghubungi kawan peguam saya Hajjah Salwah dan R Asmawati berbincang untuk mendapatkan pampasan dan tuntutan insuran kemalangan untuk Abang. Saya akan membantu Abang mendapatkan pampasan yang sepatutnya bagi memulakan kehidupan baru apabila sudah pulih seperti sediakala. Saya juga memaklumkan perkara yang sama kepada Kakak Ipar dan anak-anaknya. Mereka semua akur dan akan membuat yang terbaik untuk kebajikan Abang selagi dia masih hidup. Begitu juga harapan saya. Semuga Allah permudahkan.

Saya sampai ke rumah Manjung pukul 7.15 malam tepat waktu untuk berbuka puasa. Big Boss telah ke masjid untuk berjemaah Maghrib. Saya berbuka puasa dengan Cucur Udang pemberian pembantu saya. 


Selesai solat Maghrib baru saya masak Sambal Tumis Udang dan Ikan Rebus Goreng untuk makan malam.

No comments:

Post a Comment