Wednesday 9 November 2016

DI HKL - 17/09/2015

KENANGAN/PENGALAMAN

Teks : Zaliha Yeop

DUNIA PERSARAAN SAYA

Khamis – 17/9/2015
3 Zulhijjah 1436H

Kami masih di Ecity Hotel@One City Subang Jaya. Saya bangun awal seperti biasa untuk solat-solat sunat dan Subuh. Aliff ‘checked-out’ dari Hotel pukul 7.00 pagi untuk terus ke tempat kerja. Kami pula bersarapan makan pulut dan sambal di restoran yang sama seperti malam tadi. Selesai sarapan kami berehat dan membaca suratkhabar dahulu di bilik. 

Kami ‘checked-out’ dari Hotel pukul 10.30 pagi untuk ke Hospital Kuala Lumpur menziarahi abang Big Boss yang masih dirawat di situ semenjak 18/7/2015. Kami sampai awal dari waktu lawatan dan menunggu sehingga hospital dibuka untuk lawatan pada pukul 12.30 tengahari.

Keadaan Abang Ipar sudah banyak perubahan. Beliau yang sentiasa ditemani isteri nampak lebih sihat boleh berjalan dengan bantuan kecuali beg untuk dialysis sahaja. Walau bagaimanapun kami difahamkan doktor masih membuat rawatan lanjut untuk mengenal pasti penyakit yang dihidapinya. Untuk tujuan itu beliau masih perlu untuk terus tinggal di hospital. 

Kami berada mereka di hospital selama 40 minit dan terus balik ke Seri Manjung. Kami makan tengahari dan solat jamak Zuhur dan Asar di hentian Sg Buloh dan sampai ke rumah pukul 5.30 petang.


Kami solat Magrib diikuti bacaan Yaasin dan tahlil serta Isyak berjemaah di masjid. 

No comments:

Post a Comment