Monday 18 January 2016

ARTIKAL 4 - MIKRO DAN MAKRO PERANCANGAN HARTA PUSAKA

18/1/2016

PERANCANGAN DAN PENGURUSAN HARTA DAN PUSAKA

Teks : Zaliha Yeop
Artikal : Wasiyyah Shoppe Berhad

Lawatan ke Pasar Siti Khadijah bersama sahabat saya tidak menemui barang tembaga yang dicari. Walau bagaimanapun saya membeli beberapa helai telekung sebagai cenderahati kenangan berkunjung ke pasar tersebut. Saya belikan Alia dan Aina dua helai kain untuk Baju Kurung. Selain dari itu saya membeli serunding daging dan asam sebagai kudapan.

Selesai lawatan di Pasar Siti Khadijah singgah sebentar di rumah sahabat saya untuk beliau solat Asar. Tujuan asal untuk memudahkan saya datang ke rumahnya untuk minum petang esok. Hari ini sahabat saya berpuasa dan suaminya pula balik lewat. Saya dihantar balik ke Homestay pukul 6.30 petang.

Selesai aktiviti hari pertama, hari Jumaat 15/1/2016 majlis pernikahan anak saudara Big Boss pada pukul 10.00 pagi. Majlis selesai dengan lancar dengan sekali lafaz sahaja. Semuga pasangan mempelai berbahagia hingga ke Syurga. Rombongan kami ke rumah pengantin perempuan di Pasir Tumboh untuk jamuan makan. 

Kami dihidangkan dengan menu Nasi Kerabu Golok dan Kuih Akok. Saya dapat merasakan keenakan Nasi Kerabu yang diidamkan kerana kedai tersebut telah ditutup awal malam sebelumnya. Kami balik semula ke Homestay. Sebelah petang semua peserta rombongan melakukan aktiviti bebas masing-masing. Saya dan Big Boss menemani Aina ke Mydin mencari baju untuk dipakainya esok semasa kenduri. Tiada yang berkenan dihati.

Walau bagaimanapun Aina mendapat Jubah yang diingini pada sebelah malam di Wakaf Che Yeh. Alhamdulillah.

Bersambung...



Hari ini saya kongsikan Artikal Perancangan dan Pengurusan Harta dan Pusaka sebagai panduan untuk kita bersama.

Sekiranya anda memerlukan khidmat nasihat tersebut sila PM / WA : 012-506 9062.

No comments:

Post a Comment