Saturday 19 September 2015

BIODATA - 19/9/2015














PENGENALAN

Teks: Zaliha Yeop

Saya Zaliha binti Yeop, 53 tahun, baru empat (4) bulan bersara dari bidang perbankan. Saya telah berkhidmat selama lebih 31 tahun, dari 8/1/1984 - 31/8/1999 di Bank Bumiputra Malaysia Berhad (BBMB) dan dari 1/9/1999 - 31/5/2015 di Bank Muamalat Malaysia Berhad (BMMB).

Saya dilahirkan di Teluk Intan (dahulu Telok Anson) sekarang menetap di Seri Manjung Perak ingin berkongsi ilmu dan pengalaman perbankan selama bertugas untuk kebaikan dan manafaat bersama.

Pendidikan awal saya bermula di Sekolah Rendah dan Menengah Khir Johari Sungai Sumun (1969-1979), Tingkatan 6 Rendah di Sekolah Horley Methodist Teluk Intan (1980). Kemudian saya melanjutkan pelajaran di Institut Teknologi Mara (ITM) Shah Alam - Diploma in Accountancy (1981-1983). Semasa menuntut di ITM saya adalah penerima Biasiswa Pinjaman Bank Bumiputra Malaysia Berhad yang membolehkan saya untuk terus berkhidmat di Bank tersebut selepas tamat pengajian.

Selepas persaraan saya berazam untuk berkerja sendiri berbekalkan pengalaman yang sedia ada dengan menubuhkan sebuah syarikat Bliz Consultancy Sdn Bhd.

Bliz Consultancy Sdn Bhd ditubuhkan bagi membantu untuk memberi khidmat nasihat kepada individu/usahawan di dalam urusan perbankan, pengurusan kewangan persendirian/perniagaan, memaksimumkan pulangan kewangan yang sedia dengan pelaburan di dalam Unit Amanah, produk Takaful dan Hartanah.

Individu/Usahawan juga boleh mendapatkan khidmat nasihat Perancangan dan Pengurusan Harta dan Pusaka selain dari memaksimumkan pulangan kewangan di dalam perniagaan.

Diharap perkongsian ilmu saya dengan anda dapat memberi manafaat kebaikan untuk kita bersama di dunia dan akhirat. Amin.

Sekian.

Zaliha Yeop
Bliz Consultancy Sdn Bhd
HP: 012-506 9062




No comments:

Post a Comment